Naam:
Foto’s:
741
Video’s:

Over mij

Hoi, het is allemaal begonnen met de vraag van een zwager. Lekker zittend in een tuinstoel op de camping: "is dit nou wat je leuk vind op de vakantie?".

Persoonlijk hou ik meer van een wat actieve vakantie. Nou daar wist mijn zwager wel een oplossing voor: Een grote wandelroute, genaamd GR.5. Eerst nog voorzichtig op een stel oude schoenen en een rugzak. Daarna wat beter materiaal en elk jaar weer een ettappe, elk jaar gaat het ook weer wat beter.

Langzamerhand is het wandelvirus toegeslagen. Af en toe een stukje rond door het bos of lekker aan de wandel op het Floris de Vijfdepad, Waterliniepad, Utrechtpad en een rondje Texel. Wat is Nederland toch mooi!

Daarnaast houden mijn zwagers en ik het nog steeds vol. Elk jaar plannen we weer een GR5 avontuur in, en elk jaar kijken we uit naar het volgende jaar. Zullen we het halen voor dat we aan de rollator toe zijn?

Over mijn reis

Tja, waar zal ik beginnen? Met de GR5 ben ik in 2000 begonnen, samen met mijn zwager Bart. Elk jaar doen we een ettappe (4 á 5 dagen). Sinds  een paar jaar loopt mijn andere zwager Wim ook mee. Momenteel naderen we het meer van Geneve. De uitdaging ligt voor mij persoonlijk in de Alpen. Niet alleen fysiek maar ook op gebied van hoogtevrees. Vind het te leuk om op te geven, dus waarschijnlijk wordt het kruipen over die bergkammen, we gaan het zien...

Verder moet ik nog een keertje het Floris de V pad af lopen. Begonnen in Muiden en gestopt bij Dordrecht. Deze route loopt tot aan Berg Op Zoom. Momenteel stop ik echter dus mijn energie in Het Waterliniepad en Texelpad. Mooie oefenronden t.b.v. de GR.5.

Ach, het maakt ook niet zoveel uit welke route je loopt. Het is gewoon heerlijk om te doen!

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Verenigde Staten, Zwitserland.