GR5 - 2015-6

25 juni 2015 - La Chapelle-d'Abondance, Frankrijk

Chalet(!) Reuser de Bise - Chapelle-d'Abondance

We zijn er uit. We nemen ons voor om vandaag een halve dag te lopen om zodoende een mooi rustmoment in te lassen. De afgelopen dag heeft er behoorlijk ingehakt en we kiezen er voor om even een pas op de plaats te maken. En daar lijkt het ons Chapelle d'Abondance een bijzonder mooi stekje voor te zijn. Even een echt hotel pakken zodat we weer kunnen douches want al te fris was het de afgelopen nacht niet.

We vertrekken rond kwart voor 8. Gelijk weer een behoorlijke klim van 1500 meter naar 1816 meter. De beentjes tonen duidelijk tekenen van vermoeidheid. Pffff, wat gaat het allemaal steil omhoog hier, het lijken wel bergen! Maar uiteindelijk boven de Pas de la Bosse genieten we vooral van het uitzicht. Dan vergeet je de wereld even om je heen en vooral de vermoeidheid.

Uiteindelijk moeten we toch weer 800 meter dalen en komen die pijntjes al weer snel boven. Het is even opletten want de bewegwijzering is minimaal. Rond 11 uur bereiken we het dorp en we besluiten ons te verwennen met wat luxe, mede omdat we hier een halve dag vertoeven. Alles gaat in de handwas en we pakken gelijk een flinke burger op het terras. Immers hebben we op onze vorige toplocatie niet kunnen ontbijten. Lekker beentjes omhoog en een biertje erbij, wie doet ons wat?

Maar dan? Wat moet je doen als er eentje van de groep aangeeft dat hij het niet zit zitten om de volgende dag weer te beginnen met een forse klim? Dan wordt het wikken en wegen. Het spelletje heet 'met z'n allen uit en thuis'. Het moet voor iedereen leuk blijven en daarom besluiten we richting huis te vertrekken de volgende dag.

Op zich ook een avontuur! De bus stopt gelukkig in het dorp dus dat is een meevaller. Gezellig met de bus alle dorpjes aan doen maakt het wel een behoorlijke tijdsbesteding. Dan met de trein richting vliegveld en dan weer die grote vogel in.

Terug blikken we terug op weer een bijzonder jaar. Zwaar door alle beklimmingen en dalingen maar ook nu weer de moeite waard!

Volgend jaar weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen.