GR5 - 2015-3

22 juni 2015 - Thonon-les-Bains, Frankrijk

La Cure - Thonon-des-Bais

Zo, ook nu weer een simpel ontbijtje naar binnen gewerkt. We gaan snel van start want de planning moet kloppen met betrekking tot onze boottocht over het meer van Genève.

Op pad! Waar is de route?Het eerste gedeelte bestaat uit het oppikken van de rood-witte GR route. Daarvoor stappen we over wat prikkeldraad en zetten koers naar de richting waar wij van verwachten dat de route loopt. Maar we kunnen maar niets vinden..

Uiteindelijk pikken we een redelijk alternatief op met gele bordjes en voor ons gevoel loopt deze net zo is de GR. Trouwens, het maakt niet zoveel uit want hij is prachtig en loopt ook tot aan Saint-Cergue. Daar komen we dan ook na z'n 2 uur aan. Toch geeft het een beetje onbevredigend gevoel dat we maar geen rood-wit zien. We moeten Bart hierin een beetje sturen maar dan komt onze reisleider tot de conclusie dat er in het boekje staat beschreven dat we tot aan Nyon de gele bordjes moeten volgen......

Even een rustpauze.Affijn, een kleine minpunt voor Bart. Maar eerlijk gezegd loopt de rest uitstekend via de planning! Vanuit Saint-Cergue moeten we dalen. Pffff, en flink lang ook. Dat wordt best eentonig en ook het stuk door Trelex is niet bijzonder. Maar goed, we moeten naar het station van Nyon.
En dat bereiken we precies om 13:00 uur; zoals gepland.

De drie wandelzwagers aan boord...Vanaf Nyon treinen we naar Burgos. Daar zijn we rond half 2 en hebben tijd om daar wat te eten. Wim wordt daar nog gezien als bekend persoon door voorbij gangers maar uiteindelijk blijken ze zich te vergissen. Uiteindelijk pakken we de boot naar Thonon-les-Bains. Heerlijk scheuren we in 25 minuten naar de andere zijde van het meer van Genève.

Wat een panorama

Dan moeten we nog even naar Armoy. Dit is nog twee uur aardig klimmen en klauteren. Ondanks de moeie voeten lukt dat best aardig. Maar we zijn het behoorlijk zat als we uiteindelijk het mooie hotel bereiken. Daar ontstaat weer het inmiddels vaste ritueel: inchecken, douchen, het wasje doen, bieren en eten. Uiteindelijk lekker naar bed  op een eigen kamer! Dit omdat ik als snurker wordt gezien van de drie! Dit gaan we zeker in stand houden! En aangezien we eindelijk wifi hebben kan ik via facetime toch even contact krijgen met mijn jarige vrouwtje. Wat een heerlijke manier om een lange fijne zo te kunnen afsluiten!

Ons verblijf aan de andere kant van het meer.