GR5 - 2015-2

21 juni 2015 - Les Rousses, Frankrijk

Chalet Gaillard - la Cure.

Zo, de dag begint weer behoorlijk vroeg. Best wel lekker geslapen hoewel er gelijk een discussie ontstaat wie nou wie uit de slaap heeft gehouden door enig gesnurk...

Ook nu weer een eenvoudig en mager ontbijt bestaand uit zelf verbouwde producten. Vlug op pad na een hartelijk afscheid van de Franchies.

De drie wandelzwagersHet eerste gedeelte van de route loopt makkelijk en is vrij eentonig dwars door het bos. Er zijn weinig hoogteverschillen en zonder pauze lopen we vlot door naar les Rousses. We hebben wel even gebruik moeten maken van onze regenjassen. Eigenlijk hebben we ze net aan wanneer het alweer droog is. Over het weer hebben we voorlopig niets te klagen.

Ons slaapverblijf in de buurt van la CureWe moeten nog z'n 10 kilometer naar onze gite. Deze zit net buiten la Cure. Maar dit stuk is aanzienlijk zwaarder. Er zitten nog een paar pittige stukjes 'vals plat' in het parcours. Nog even flink zweten. Daarom is het ook wel goed voor vandaag. Lekker douchen, chillen en eten. Ook vandaag weer rode wijn bij het eten, ik begin het nog lekker te vinden zo! Het eten zelf is niet geweldig, maar ja het kan niet altijd feest zijn. :-) Daarna is het al gauw naar bed.