GR5 - 2015-1

20 juni 2015 - Chapelle-des-Bois, Frankrijk

Chapelle-des-Bois - Chalet Gaillard.
Ochtends met z`n drieën vertrokken naar schiphol. Best lekker relaxed zo. Na even wat bank hangen zitten we zo in het vliegtuig. En na ruim een uurtje staan we al weer in Genève. Zo is het allemaal wel te doen :-) .
Vanuit genève pakken we de trein naar Nyon. Tijd voor wat lekkers en dat is in het gezellige centrum al snel gevonden. Aan de bratwurst!

Bratwurst!

Nu begint de uitdaging, hoe komen we in Chapelle-des-Bois? Eerste poging bij de Taxi: 200 euri's! Hmmmmmm, we dingen af naar 180 maar dat is nog te veel. Na een beetje bellen vinden we iemand die het voor 150 doet. Nog behoorlijk wat veel maar het blijft Zwitserland..

Het wordt wel een gezellige rit. Onze Macedonische vriend vraagt en praat honderd uit. Hij vind ons wel een beetje vreemd hoor om zo een eind te gaan lopen elke keer.

Pad omhoog vanuit Chapelle-des-BoisMaar uiteindelijk staan we waar we wezen willen. We drinken nog wat in Chapelle-des-Boisson en gaan dan van start.

En hoe! Nog niet buiten het dorpje leid het pad steil omhoog. Zigzaggend met percentages boven de 30 à 40 procent is het zweten geblazen. Maar eerlijk is eerlijk, wat een uitzicht! We hebben goed zicht op het meer van Bernard. Dit is waar we het voor doen. Langs de Zwitserse grens lopen we naar ons verblijf voor deze avond.

Chalet GaillardChalet Gaillard ligt iets afgelegen en circa 25 minuten van de route. Een koud kunstje om deze te bereiken. Wel een bijzonder gasthuis. We slapen op een aandeel waar z'n plek is voor 20 mensen. De wc ligt afgelegen in het bos, een klein hutje met een gat in de grond..... Joh, de natuur doet toch de rest?

Wel voortaan de deur dicht doen Wim! Oeps; een van de Franse vrouwen zag toch iets bleker de volgende morgen....

Chalet Gaillard - Slaapvertrekkens'Avonds geniet we van een karige maaltijd. Desondanks smaakt het goed. We zijn niet de enige gasten en we maken behoorlijk wat lol met de drie zussen en broer. De taal is vanavond niet zo'n barrière daar ze ook met duits en engels uit de voeten kunnen. De wijn helpt daarbij best wel een beetje.....

1. Ilona:
    27 juni 2015
    Dat klinkt goed! ( en vermoeiend) heel veel plezier!