GR5 - 2014-1

12 juli 2014 - Villers-le-Lac, Frankrijk

Etappe: Villars-Le-Lac - Sur La Roche (6km):

750 autokilometers voor de boeg en omdat er drukte op de snelwegen wordt verwacht vroeg onderweg. We hebben er naar uitgekeken en omdat het Nederlands elftal helaas de finale misgelopen is toch op pad vandaag. Die 'kleine' finale zien we later wel een keertje terug.

Rond 14:00 uur zijn we in Morteau. We hebben beurtelings gereden en aangezien de auto van Bart een automaat is heb ik hem een keertje met zijn neus van de voorruit moeten halen. Sorry Bart, ik was even op zoek naar de koppeling!

Villar-Les-LacWe parkeren de bolide bij het station van Morteau en aangezien er geen openbaar vervoer is maar ook geen taxi besluiten we de duim maar weer eens van stal te halen. Gelukkig hebben we snel een lift. Een sportief uitziende Renault blaast ons richting Villars-Le-Lac. De bestuurder moet Nikki Lauda heten of minimaal familiebanden met hem hebben......

Vanuit Villars-Le-Lac gaat het gelijk steil omhoog. Niet geheel onverwacht want ik had dit al gelezen uit een verslag van Wim en Ina. Het is goed bewolkt en af en toe regent het, dus de regenhoes moet al snel tevoorschijn gehaalt worden.

Ons verblijf voor de eerste nachtHet is niet ver naar ons verblijf ´Sur La Roche´ en we genieten nu alweer van de omgeving. Lekker een korte route van 7 kilometer om weer het gevoel op te pakken. Ons verblijf is vooral gezellig en we worden gelijk uitgenodigd om ´the match´ te kijken vanavond bij de eigenaars.

In de herberg bij Sur-la-rocheEerst even lekker douchen en bijkomen. Ondertussen druppelen er nog een aantal wandelaars binnen en het avondmaal wordt enorm gezellig. Ondanks dat ik het met vertalingen moet doen van Bart geniet ik enorm van de sfeer en het gelach. Een topavond die bekroont wordt met een mooie 3-0 overwinning op de kanaries uit Brazilië. Deze eerste dag kan niet meer stuk!