GR5 - 2018 - De voorbereiding

13 juni 2018 - Doorn, Nederland

Ook dit jaar gaan we weer op pad! Ik heb zelf behoorlijk getraind vanaf het begin van het jaar. Mijn voornemen is om een aantal kilo's minder mee naar boven te sjouwen. En dat  is aardig gelukt. Daarbij heb ik ook een kleinere rugzak aangeschaft. Zo verplicht ik mijzelf om steeds minder mee te nemen naar boven.

De laatste weken voor vertrek heb ik wel de trainingen laten schieten. Druk met het huis maar ook de activiteiten van het voetbal gooien de rem er op. Wel heb ik 3 wandelingen gemaakt waarbij de laatste ook Bart van de partij was. Met 30 kilometer in de benen voelde het niet eens beroerd aan. Dus enig zelfvertrouwen was wel aanwezig. Maar ja, de heuvelrug zijn niet de Alpen, dus ik ben best benieuwd hoe het dit jaar zal gaan. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit een klimgeit zal gaan worden :)

We hebben de startdatum iets moeten vervroegen. Mijn zoon komt immers thuis uit Thailand en dan wil ik wel thuis zijn. Gelukkig veranderen de weersvoorspellingen positief voor ons, er komt steeds meer zon te voorschijn. Gelukkig maar eerdere voorspellingen gaven ons het gevoel dat we dit keer het regenpak veelvuldig nodig zouden hebben.